Hoe voorkom je als werkgever een burnout bij je werknemers?

Gepubliceerd op 27 augustus 2018 om 13:00

5 mooie tips voor werkgevers om een werkklimaat te scheppen die de kans op een burn out minimaliseert.

  1. Laat je werknemers weten dat ze niet non stop voor 150% aan het werk hoeven te zijn.
    Herstelmomenten zijn belangrijk.

  2. Zorg dat werknemers autonomie in hun werk hebben.
    Dat ze vrijheid hebben en voelen. 

  3. Laat een werknemer doen wat hij goed kan en leuk vindt.
    Geef hem je vertrouwen dat hij het ook goed zal doen.

  4. Zorg voor duidelijke rollen en taken.

  5. Onderzoek wat er in de organisatie speelt en pak dat op.

 

In dit artikel vind je meer informatie en uitleg over de 5 tips.

 

Heb jij het gevoel dat je werk stress oplevert? En wil je er een keer over praten om te onderzoeken welke invloed je erop uit kan oefenen?

Of ben je werkgever en zie je een werknemer met stress worstelen?

Mail me dan. We kunnen samen onderzoeken wat ik voor je kan betekenen.

Daphne@buroboeg.nl

Coach en stresscounselor

 

Met dank aan https://www.effectory.nl/ voor het interessante artikel en het gebruik van hun foto.


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.