Na een fijne vakantie, waarin je los van je dagelijkse stress kwam,  zit je nu weer in je dagelijkse gang van zaken.
Hoe voorkom je dat je ook weer meteen terug schiet in die dagelijkse stress?

Dit kun je door terug te denken aan fijne vakantiemomenten. Droom even weg naar dat moment. Gebruik je zintuigen om het goed te ervaren. Wat rook je toen? Wat hoorde je? Wat deed je? Wat voelde je?  Neem hier echt een de tijd voor en stop er pas mee als je weer het gevoel van toen hebt.

Gun jezelf iedere week een vakantiemomentje. Doe iets wat je leuk vindt en je blij van wordt. Laat je niet afleiden door alle dagelijkse dingen maar beleef het moment bewust. Sta jezelf toe dat je dat je dit doet en geniet er van!

Merk je dat je weer de oude dagelijkse stress toelaat. Benoem dat het gebeurd en maak bewust een keuze.
Ga ik op dezelfde manier door te gaan waar ik mee bezig ben?
Of ga ik het anders doen?
Stel dan jezelf kritische vragen zoals: “Van wie moet dit?”, “Heeft dit prioriteit of kan het even wachten?”, “Wat wordt er echt van mij verwacht en wat vind ik dat ik moet doen?”. Door kritisch en eerlijk te antwoorden krijg je inzicht hoe jij met externe druk omgaat en wat je anders kan doen. Dit is niet makkelijk want veranderingen doorvoeren vraagt tijd.
Wil begeleiding bij dit proces, neem dan contact met mij op. Door gesprekken kan ik jouw helpen om jouw stressoren te ontdekken zodat je er invloed op kan gaan uitoefenen.